Безпека польотів та авіакатастрофи

  • Тема гутірки: «Безпека польотів та авіакатастрофи».
  • Запитання до всіх: «Хто літав на літаку?» та «Хто боїться літати?»
  • Питання: «Хто який вид транспорту вважає найбезпечнішим?»

НАЙБЕЗПЕЧНІШИЙ ВИД ТРАНСПОРТУ

Боїтеся літати, віддаючи перевагу автомобілю чи поїзду? Даремно. Сьогодні ми визначимо найбезпечніший вид транспорту на підставі сухої статистики, яка, як виявилося, має мало спільного з нашими страхами.

Ми не дарма почали зі страхів, адже саме вони наочно показують, якою мірою наші емоції і домисли можуть переважати над фактами і здоровим глуздом. Не випадково абсолютно всі соціологічні опитування дають приблизно однаковий результат. Найбезпечнішим видом транспорту люди вважають поїзд, на другому місці автомобіль, ну і найнебезпечнішим, звичайно ж, літак. А ось уперта статистика дає дещо інші результати.

У світі існує кілька методів підрахунку смертності в різних видах транспорту. Найбільш точна і поширена – співвідношення загиблих на відрізок пройденого шляху. Відправною точкою прийнято вважати 100 млн миль (160 млн кілометрів). Правда, виходячи з цієї статистики, найбезпечніший вид транспорту – космічний. Адже за всю його історію сталося всього три аварії, а відстані були пройдені колосальні. Однак, космічний туризм – це перспектива хоч і недалекого, але майбутнього, тому ми розглянемо більш поширені засоби пересування.

АВІАЦІЙНИЙ ТРАНСПОРТ

Аерофоби, спеціально для вас: літак – найбезпечніший вид транспорту. На 100 млн миль гине 0,6 чоловік. Якщо взяти за приклад 2014 рік, то у всьому світі трапилася 21 авіакатастрофа. З них 10 – вантажні судна, 11 – пасажирські. Загалом загинуло 990 чоловік, 298 з яких – жертви збитого сепаратистами Боїнга. Це менше, ніж кількість загиблих велосипедистів, і навіть менше, ніж людей, загиблих за рік від «рук» ослів.

Усього за рік було здійснено близько 33 млн авіарейсів. В середньому, на 1 млн вильотів трапляється одна авіа-пригода. При цьому слід врахувати, що більшість з них припадає на невеликі приватні літаки. Тому ймовірність загинути в катастрофі звичайного пасажирського рейсу вкрай мала, 1/8 000 000. Навіть літаючи щодня, буде потрібно 21 тисячоліття, щоб потрапити-таки на той нещасливий рейс, який зазнає катастрофи.

Міф про те, що при авіакатастрофі немає шансів вижити, теж має мало спільного з реальністю. Літальні апарати проектуються людьми, які не з чуток знають про аеродинаміку і силу тяжіння. Тому для того, щоб з розмаху ляпнутись об землю з висоти 10 000 км, потрібно дуже сильно постаратися.

Звернемося знову до статистики. За останні 20 з гаком років у США відбулося близько 500 авіа-пригод. Кількість загиблих у них склала всього 5% від загальної кількості пасажирів, що знаходилися на борту в момент аварії. Навіть якщо відкинути дрібні інциденти і проаналізувати лише серйозні катастрофи з ударами об землю, розломом корпусу літака і пожежами, то кількість тих, що вижили в них, становить приблизно 50%.

ЗАЛІЗНИЧНИЙ ТРАНСПОРТ

За статистикою, це найбезпечніший вид наземного транспорту. Смертність в результаті аварій поїздів становить 0,9 пасажирів на 160 млн км. Звучить неймовірно, враховуючи те, з якою швидкістю пересуваються надсучасні потяги. Однак, з цифрами не посперечаєшся. При цьому, в значній мірі загальносвітову статистику псують такі країни, як Індія, де поняття техніки безпеки має вельми специфічне значення.

АВТОМОБІЛЬНИЙ ТРАНСПОРТ

 На 160 млн км пройденого шляху в ДТП гине 1,6 чоловік. Згідно з цією статистикою, автомобіль можна сміливо віднести до найбільш небезпечного виду транспорту. Щороку на дорогах світу гине близько 1,2 млн осіб, що в тисячу разів більше, ніж в авіакатастрофах. Таким чином, у вас більше шансів потрапити в ДТП на шляху до аеропорту, ніж загинути в самому літаку. Причому, ці цифри стосуються тільки чотириколісного транспорту. Якщо говорити про мотоцикли та мопеди, то там смертність в рази більше: 42 людини на 160 млн км.

 Текст: http://tursvit.info/najbezpechnishyj-vyd-transportu/

Причини авіакатастроф.

Помилка пілота, тероризм або погані погодні умови. Що найчастіше стає причиною падіння літаків?

Новини про чергову жахливу авіакатастрофу піднімають хвилю питань про безпеку польотів і загрозу тероризму. Але поки немає конкретних фактів, не варто спекулювати на тему того, що спровокувало катастрофу. Все, що ми знаємо – кілька головних причин, через які найчастіше стаються трагедії.

1. Помилка пілота

З того часу як літаки стали більш надійними, частка аварій, викликаних помилками пілотів, збільшилася. На даний момент вона становить близько 50%. Літаки – складні механізми, що вимагають дотримання безлічі норм. Оскільки пілоти активно взаємодіють з повітряними судами на всіх етапах польоту, існує маса можливостей, щоб щось пішло не так – від невдалого програмування бортового комп’ютера до неправильного розрахунку необхідної кількості палива.

Такі помилки жахливі, але важливо пам’ятати, що пілот також залишається і останньою надією, коли щось йде не так. У січні 2009 року Airbus A320 зіштовхнувся зі зграєю гусей над Нью-Йорком. Двигуни літака відмовили, капітан ЧесліСалленбергер зважив кілька варіантів і швидко відреагував на ситуацію. Виходячи зі свого чималого досвіду і знань (зокрема, щодо керованості даного літака), Салленбергер вирішив розвернути літак і посадити його на річку Гудзон. 150 пасажирів врятували не комп’ютер і не будь-які інші автоматичні системи. Їх врятували два пілоти – вони були тими елементами, які техно-ентузіасти мріють замінити комп’ютерами та диспетчерами.

Частка аварій, викликаних помилками пілотів, становить близько 50%

2. Відмова техніки

Незважаючи на поліпшений дизайн і якісне виробництво, відмова техніки на сьогоднішній день є причиною 20% катастроф. Двигуни стали надійнішими, ніж півстоліття тому, однак і сьогодні час від часу відбуваються жахливі поломки.

У 1989 році відділення лопаті компресора в першому (лівому) двигуні авіалайнера Boeing 737-400 авіакомпанії BritishMidlandAirways призвело до його відмови. Вимірювальні прилади літака важко зчитувати. Пілоти неправильно визначили, який двигун перестав працювати. Заплутавшись, вони відключили другий (правий) двигун. При непрацюючих двигунах літаку не вистачило злітно-посадкової смуги аеропорту Східний Мідландс, щоб зробити успішну посадку. У катастрофі загинуло 47 осіб, багато хто був поранений, в тому числі капітан і старший помічник.

У 2010 році в небі над індонезійським островом Батам у авіалайнера Airbus A380-842 авіакомпанії Qantas вибухнув двигун. Завдяки майстерності пілотів літак благополучно приземлився.

Часом з новими технологіями виникають і нові типи несправностей. Наприклад, в 1950-і роки з’явилися літаки з турбореактивними двигунами, а з ними і абсолютно новий ризик – “втома” матеріалу конструкції, викликана надлишковим тиском наддуву. Кілька гучних катастроф з цієї причини призвели до того, що літак HavillandComet вивели з використання для зміни конструкції.

3. Погода

Близько 20% аварій відбуваються через погані погодні умови. Незважаючи на безліч електронних пристроїв, таких як гіроскопічні компаси, супутникова навігація і дані про погоду, що оновлюються, повітряні судна як і раніше страждають від шторму, снігу, туману. У грудні 2005 року Boeing 737-7H4 авіакомпанії SouthwestAirlines, що летів з Балтімора в Чикаго, спробував приземлитися під час хуртовини. Лайнер викотився за межі злітно-посадочної смуги і врізався в автомобілі, що стояли поблизу, убивши при цьому малюка.

Один з найвідоміших інцидентів, пов’язаних з поганими погодними умовами, стався в лютому 1958 року. Двомоторний пасажирський літак компанії BritishEuropeanAirways розбився при спробі зльоту з мюнхенського аеропорту. 23 людини загинули, багато хто з яких були гравцями футбольного клубу «Манчестер Юнайтед». Розслідування встановило, що через снігову кашу на злітно-посадковій смузі літак сповільнився до такої міри, що не зміг досягти необхідної для зльоту швидкості. До речі, блискавки, яких бояться деякі пасажири, не несуть такої вже великої загрози.

4. Саботаж

Саботаж є причиною приблизно 10% падінь літаків. Як і у випадку з ударами блискавок, ризик саботажу набагато нижчий, ніж думають люди. Проте, відомо чимало шокуючих нападів диверсантів. У вересні 1970 року захоплення трьох пасажирських літаків в Йорданії став переломним моментом в історії авіації, привівши до перегляду політики безпеки. Три літаки, захоплені прихильниками Народного фронту звільнення Палестини, було підірвано буквально на очах світової преси.

Незважаючи на посилення заходів безпеки, злочинцям як і раніше вдається обходити перешкоди – прикладом цього є так званий «взуттєвий терорист» Річард Рейд, який в 2001 році проніс на борт літака бомбу, заховану в черевику. На щастя, спроба Рейда підірвати літак посеред польоту виявилася невдалою.

5. Інші людські помилки

Решта втрат є причиною інших людських чинників: помилки авіадиспетчерів, диспетчерів, навантажувачів, автогазозаправників або інженерів з технічного обслуговування. Деякі з технічних співробітників, яким доводиться витримувати довгі зміни, можуть зробити потенційно катастрофічні помилки.

У 1990 році пробите лобове скло літака BritishAirways мало не коштувало життя його капітану. Згідно з даними розслідування інциденту, майже всі з 90 кріпильних болтів скла були меншими за необхідний діаметр. Замість того, щоб зрозуміти, що різниця між болтами і отворами була викликана тим, що він взяв неправильні болти, технічний працівник, який прилаштовував скло, вирішив, що проблема в надто великих отворах. Він погано спав і зайнявся заміною скла в період, коли його біологічний годинник вимагав сну – а в цей час логічне мислення часто відмовляє.

Посилання на статтю: http://ukrreal.info/ua/u-sviti-tsikavogo/111017-pyat-golovnikh-prichin-aviakatastrof

Висновки.

Проходячи перед-польотну реєстрацію, велика частина пасажирів прагне отримати найбільш комфортабельні з їх точки зору місця. Однак люди з фобією при підборі місць використовують зовсім інші критерії. Вони заздалегідь намагаються дізнатися, де безпечніше сидіти в літаку. Отже, має сенс шукати найбільш безпечне місце в літаку? Які місця, на думку аэрофобів, найбільш безпечні? Наскільки вірний вибір? Постараємося розібратися в цих питаннях об’єктивно і неупереджено.

Кінець салону

Значна частина людей з аерофобію впевнена, що самі безпечні місця в літаку знаходяться в кінці салону. Теорія заснована на тому, що падіння лайнер повинен вдаритися носом об землю. Відповідно, пасажири, що знаходяться на передніх кріслах постраждають сильніше людей, які розташовані ззаду.

Місця у аварійних виходів

 Для деяких аэрофобів це сама безпечна частина літака. Люди сподіваються, що близькість до аварійних виходів допоможе при виникненні надзвичайної ситуації максимально швидко покинути авіалайнер

Наскільки вірні подібні теорії?

 В дійсності, шукати найбезпечніші місця в літаку – безперспективне заняття. Ваша впевненість у зворотному – лише помилки мислення, спровоковані страхом польоту. Вишукуючи найбільш безпечне місце в літаку, ви просто намагаєтеся створити ілюзію контролю над непідвладною вам ситуацією. Однак міркування, в якій частині літака безпечніше, концентрація на пошук самої безпечної зони чинять негативний вплив на психологічний стан людини з фобією. Уявіть, ви переконали себе, що в кінці салону опинитеся в безпеці. Прийшли на реєстрацію, але виявилося, що задні місця вже зайняті. У такій ситуації є всі шанси спровокувати посилення фобії, аж до повної втрати самоконтролю. Розбіжність реальності з очікуваннями може призвести до панічної атаки, змусити людину зовсім відмовитися від перельоту

Підводячи підсумки

Потреба шукати безпечні місця в літаку викликана аерофобію. Не витрачайте час і сили даремно. Ви ж не прагнете «найбільш безпечне місце в кінотеатрі»? А дахи на голову теж падають, і набагато частіше, ніж літаки. Хоча ви на це просто не звертаєте увагу. Якщо ж, незважаючи на доводи розуму, самостійно впоратися зі страхом не вдається, потрібно зрозуміти, чим він викликаний і вже далі робити кроки.

Посилання на статтю: https://nydmond.com.ua/najbezpechnishi-miscya-v-litaku/

Отаке!

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.