Летунські Вмілості

Перелік всіх летунських вмілостей, деякі з них ви можете здати онлайн.

Потрібно лише подати заявку y онлайн формі.

Історія авіації І

Thumb                 1Історія авіації 1
 
1. Знає та розповість гуртку 2- 3стародавні легенди  про перші польоти людини.

2.
Знає історію створення перших літальних  апаратів створених людиною. Розповість про  їх будову, способи використання та декілька цікавих  фактів пов’язаних з ними. Зокрема розповість про:

a)
повітряні змії

b)
китайські ліхтарики

c)
перші парашути

3.
Перегляне фільм чи прочитає книгу (статтю) про винаходи Леонардо да Вінчі. Розповість гуртку про створені ним проекти літальних апаратів.

4.
Знає хто, коли  і де створив  перший літальний апарат на території України. Розповість про перші польоти над Україною.

5.
Виготовить власну модель будь-якого з перелічених літальних апаратів: китайський ліхтарик, повітряний змій, парашут чи апарати Леонардо да Вінчі.

Вмілість розробив ст.пл. Андрій Королишин, ЧоК




код на badgecraft.eu: upu_istavia1
Інструктор володіє вмілостями Історія авіації 1,2,3, або відповідний сертифікат.

Історія авіації ІІ

Thumb                 2Історія авіації 2

1. Здобуде вмілість «Історія авіації 1».

2.
Знає про історію створення дирижаблів та їх  еволюцію. 

3.
Розповість гуртку про історію створення першого  літака в світі ( «Flayer I») та про братів Райт і їх  літальні апарати.

4.
Знає хто і коли сконструював перший гелікоптер та гідроплан. Розповість про їх будову.

5.
Перегляне 2-3 фільми пов’язані з історією авіації та розповість про них гуртку. Приклади фільмів: «Авіатор», «Червоний барон», «В бій ідуть одні старики», «Ескадрилья Лафаєт», «Перл Харбор» чи інші.

6.
Знає про розвиток авіації в часи Першої світової війни. Розповість про відомих асів того часу,зокрема про ескадрилью Ла-Фаєт та Червоного барона.

7.
Опише чи намалює будову основних літальних апаратів: дирижабля, літака, гелікоптера, гідроплана. Знає про відмінності між ними.

8.
Зробить презентацію чи виготовить стенд на тему: «Історія авіації».

Вмілість розробив ст.пл. Андрій Королишин, ЧоК



код на badgecraft.eu: upu_istavia2
Інструктор володіє вмілостями Історія авіації 1,2,3, або відповідний сертифікат.

Історія авіації ІІІ

Thumb                 3Історія авіації 3

1. Здобуде вмілість «Історія авіації 2».

2.
Знає про» Золотий вік літакобудування»( 1918-  1939 рр.). Розповість про кубок Шнайдера та  Чарльза Лінденберга, Джона Оклока, Джемі Дулітла,  Френка Уітлла.

3.
Знає про відомих жінок в авіації. Розповість про  Амелію Ерхард та баронесу Раймон де Ларош.

4.
Розповість про розвиток авіації в часи Другої світової війни та про головних асів країн учасниць війни (Німеччини, Великобританії,СРСР, США, Франції та Японії). Розповість про головні авіаційні бої цього часу (Битва за Британію, Перл Харбор та інші).

5.
Розповість про розвиток авіації в часи Холодної війни,зокрема про перші надзвукові польоти (Concorde, Ту-144) та про освоєння космосу (Юрій Гагарін  і перший політ людини в космос та Ніл Армстронг і його політ на місяць). 

6.
Знає про розвиток авіації на території України. Розповість про авіаконструктора Сікорського, відомих українських космонавтів (Леоніда Каденюка, Гайдемарі Стефанишин-Пайпер та ін.) та про  пілотажну групу  «Українські Соколи».

7.
Знає історію виникнення перших парапланів та дельтапланів. Розповість про їх будову і сучасний розвиток  в Україні та світі.

8.
Ознайомиться з історією виникнення та розвитку основних авіаконструкторських компаній світу та України (Boeing, Airbus, Антонов та ін.. ).

9.
Проведе 2 інструктажі на тему : «Сучасний розвиток авіації в Україні та світі».

Вмілість розробив ст.пл. Андрій Королишин, ЧоК



код на badgecraft.eu: upu_istavia3
Інструктор володіє вмілостями Історія авіації 1,2,3, або відповідний сертифікат.

Авіамоделювання I

Thumb                 1Авіамоделювання 1

1. Знає що таке авіамоделювання? Пояснить в  чому  переваги і недоліки авіамоделювання порівняно з  іншими видами моделювань? 

2.
Знає класифікацію авіамоделей.

3.
Знає які є способи керування авіамоделями.

4.
Проведе для свого гуртка гутірку на тему : «Першa авіамодель»

5.
Створить свою першу авіамодель (з пінопласту чи паперу).

Вмілість розробив ст.пл. Володя Максимчук, ЧоК



код на badgecraft.eu: upu_aviamodel1
Інструктор володіє вмілостями Авіамоделювання 1,2,3, або має відповідний сертифікат.

Авіамоделювання II

Thumb                 2Авіамоделювання 2

1. Здобуде вмілість «Авіамоделювання 1».

2. Знає яка є бортова апаратура та принципи її  роботи.

3.
Поясніть роботу передавача і приймача.

4.
Створить 2 моделі літаків з різного матеріалу.

5.
Пояснить за якими принципами слід обирати місце для польотів.

6.
Здійснить тренувальний політ на авіасимуляторі (зліт, маршрут, посадка).

Вмілість розробив ст.пл. Володя Максимчук, ЧоК



код на badgecraft.eu: upu_aviamodel2
Інструктор володіє вмілостями Авіамоделювання 1,2,3, або має відповідний сертифікат.

Авіамоделювання III

Thumb                 3Авіамоделювання 3

1. Здобуде вмілість «Авіамоделювання 2».

2. Прочитає 3 інструктажі на тему «Авіамоделювання» для юнацтва.

3. Проведе політ власної авіамоделі для юнацтва з елементами вищого пілотажу.

Вмілість розробив ст.пл. Володя Максимчук, ЧоК



код на badgecraft.eu: upu_aviamodel3
Інструктор володіє вмілостями Авіамоделювання 1,2,3, або має відповідний сертифікат.

Авіаційна метеорологія І - ІІ проба

Thumb                        2Авіаційна метеорологія 2

1. Здобути вмілість «Погодознавство».

2.
Знає загальну характеристику повітряного    транспорту. Елементи будови літака.

3.
Знає які метеорологічні умови можуть значною мірою  впливати на безпеку, ефективність і регулярність  польотів літального апарату.

4.
Знає і вміє пояснити небезпечні для авіації явища погоди, їх вплив на виконання і безпеку польотів, зокрема:

а)
Вплив грози  на безпеку польотів.

б)
Град, шквал, смерч. Їх вплив на безпеку польотів.

в)
Ожеледь. Синоптичні та метеорологічні умови впливу на безпеку зльоту та посадки.

г)
Обледеніння. Синоптичні та метеорологічні умови виникнення.

5.
Охарактеризує якими мають бути метеорологічні умови для зльоту і посадки літака і параплана.

Вмілість розробила ст.пл.вірл. Наталя Козак



код на badgecraft.eu: upu_aviapogoda1
Інструктор володіє вмілостями Авіаційна метеорологія 2,3, або має відповідний сертифікат.

Авіаційна метеорологія ІІ - ІІІ проба

Thumb                        3Авіаційна метеорологія 3

1. Здобуде вмілість «Авіаційна метеорологія II».

2.
Пояснить явище електризації в атмосфері і її вплив  на роботу авіації.

3.
Пояснить таке явище як зрушення вітру. Умови їх  виникнення та вплив на зліт та посадку.

4.
Знає види атмосферної турбулентності і бовтанки, вплив на безпеку польотів.

5.
Знає які є метеорологічні органи, що здійснюють метеорологічне забезпечення авіації, та їх функції.

6.
Знає основні метеорологічні коди та повідомлення (METAR, SPECI), попередження про небезпечні явища (SIGMET, AIRMET), прогнози (GAMET, TAF), їх зміст і призначення.Зашифрує кодову форму про умови польоту та прогноз погоди.

Вмілість розробила ст.пл.вірл. Наталя Козак



код на badgecraft.eu: upu_aviapogoda2
Інструктор володіє вмілостями Авіаційна метеорологія 2,3, або має відповідний сертифікат.

Аеродинаміка - ІІ проба

Thumb              2Аеродинаміка 2  

1. Здобуде вмілість «Будова Літальних Апаратів 1»

2. Знати які бувають повітряні потоки та чим вони  відрізняються.

3. Пояснити, що таке аеродинамічна труба, її  конструкцію  та призначення.

4. Знати та вміти намалювати сили, що діють на  літальний апарат:

а). Силу тяжіння, 

б). Силу тяги, 

в). Силу опору, 

г). Підйомну силу.

5. Знати що таке кут атаки та чому може відбутися зрив повітряного потоку.

6.
Знати поняття аеродинамічної якості крила та розуміти що таке повна аеродинамічна сила.

7.
Пояснити що таке аеродинамічний опір(лобовий, опір тертя та індуктивний опір).

8.
Пояснити закон Бернуллі у аеродинаміці.

9.
Провести тематичну гутірку для юнацтва в якій покаже щонайменше 3 досліди пов’язані з аеродинамікою.

Вмілість розробив ст.пл. Тарас Сич, ЧоК 



код на badgecraft.eu: upu_aerodynamic

Інструктор володіє вмілостями Аеродинаміка 2, Будова Літальних Апаратів 1,  або відповідний сертифікат.

Аеронавігація та повітряний рух І

Thumb               1Аеронавігація та повітряний рух 1

1. Знати основи  повітряної навігації, пілотаж та  політ за допомогою електронних навігаційних  засобів.

2.
Знати види управління повітряним судном.

3.
Знати організацію  повітряного руху (авіатраси).

4.
Дати визначення терміну ешелонуванню та  причини його застосування.

Вмілість розробили ст.пл. Назар Костів, ст.пл.вірл. Наталя Козак і ст.пл.вірл. Христина Борщ



код на badgecraft.eu: upu_atpr1
Інструктор володіє вмілостями Аеронавігація та повітряний рух 1,2,3, або відповідний сертифікат.

Аеронавігація та повітряний рух ІІ

Thumb               2Аеронавігація та повітряний рух 2
 
1. Здобути  вмілість «Аеронавігація та повітряний  рух І».

2.
Знати умови  застосування методів управління повітряним судном.

3.
Знати класифікацію повітряного простору України, райони диспетчерського обслуговування  повітряного простору в Україні.

4.
Знати види  ешелонування та контроль за  ним.

5.
Знати причини організації авіадиспетчерського забезпечення, класифікацію диспетчерських пунктів.

6.
Провести  заняття з гуртком на тему  авіанавігації.

Вмілість розробили ст.пл. Назар Костів, ст.пл.вірл. Наталя Козак і ст.пл.вірл. Христина Борщ



код на badgecraft.eu: upu_atpr2
Інструктор володіє вмілостями Аеронавігація та повітряний рух 1,2,3, або відповідний сертифікат.

Аеронавігація та повітряний рух ІІІ

Thumb               3Аеронавігація та повітряний рух 3

1. Пояснити, який вплив в летунстві мають  атмосферний тиск, температура, вологість, хмари,  вітри та опади. Правильно пояснити одне  повідомлення погоди.

2.
Відбути хоча б одну повітряну подорож в ролі  навігатора або помічника навігатора. Провести  дискусію з гуртком на тему підготовки та проведення цієї подорожі. Запланувати в деталях подорож малим літаком довільного типу на віддаль не менше 160 км. За допомогою повітряних карт і летунських повідомлень про погоду подати: напрям, швидкість, вживання палива, час лету, дороговкази, стан летовищ, околиці, де є небезпечна погода і т. п.

3.
Назвати три види повітряних карт та пояснити символи, уживані на них.

4.
Перерахувати та пояснити помилки, які трапляються при користуванні альтометром, вказівником повітряної швидкості та магнетичним компасом.

5.
Пояснити різницю в утриманні повітряної дороги за допомогою пілотажу, обчислення віддалі від останнього знаного пункту, радіо.

6.
Правильно застосовувати передавач та виявити знання закликів і відповідей при небезпеці.

7.
Пояснити потребу і дію жароінструментів при леті.
 
Вмілість розробили ст.пл. Назар Костів, ст.пл.вірл. Наталя Козак і ст.пл.вірл. Христина Борщ



код на badgecraft.eu: upu_atpr3
Інструктор володіє вмілостями Аеронавігація та повітряний рух 1,2,3, або відповідний сертифікат.

Будова літальних апаратів І

Thumb     1Будова літальних апаратів 1
 
1. Знає що таке ЛА та назве кілька їх видів.

2.
Знає з яких основних частин складається літак. Пояснить призначення кожної частини.

3.
Вміє намалювати і знає що таке профіль крила. Пояснить виникнення підйомної сили на крилі.

4.
Пояснить що таке кут тангажу, крену і рискання. Знає які  елементи забезпечують керованість літака.

5.
Знає і пояснить на прикладах 5 аеродинамічних схем літаків. (наприклад: нормальна, «качка», «безхвістка», «літаюче крило», «тандем»).

Вмілість розробив ст.пл.Андрій Сидорак, ЧоК




код на badgecraft.eu: upu_budla1 
Інструктор володіє вмілостями Будова літальних апаратів 1,2,3 та Аеродинаміка 2, або має відповідний сертифікат.

Будова літальних апаратів ІІ

Thumb     2Будова літальних апаратів 2
 
1. Здобуде вмілість «Будова літальних апаратів 1».

2.
Пояснить класифікацію ЛА за принципом польоту.

3.
Знає основні види ЛА та принципи їх польоту.

4.
Намалює схему літака та позначить на ній основні частини.

5.
Пояснить будову хвостового оперення та знає які його види використовуються в літаках.

6.
Знає і пояснить будову крила (в тому числі механізацію) та які види крил використовуються в літаках.

7.
Знає типи фюзеляжів, силових установок та шасі які використовуються в літаках.

8.
Назве більше 5-ти ознак, за якими можна класифікувати літаки і може класифікуватись  літак за ними.

Вмілість розробив ст.пл.Андрій Сидорак, ЧоК



код на badgecraft.eu: upu_budla2
Інструктор володіє вмілостями Будова літальних апаратів 1,2,3 та Аеродинаміка 2, або має відповідний сертифікат.

Будова літальних апаратів ІІІ

Thumb     3Будова літальних апаратів 3
 
1. Здобуде вмілість «Будова літальних апаратів 2» та «Аеродинаміка 2».

2.
Підготує та проведе інструктаж з «Будови  літальних апаратів».

3.
Організує мандрівку на авіаційний об’єкт та  проведе гутірку.

4.
Проведе змагання або гру на тему «Будова літальних апаратів».

Вмілість розробив ст.пл.Андрій Сидорак, ЧоК



код на badgecraft.eu: upu_budla3
Інструктор володіє вмілостями Будова літальних апаратів 1,2,3 та Аеродинаміка 2, або має відповідний сертифікат.

Дельтапланеризм - ІІІ проба

1.         Виконати самостійний заліковий політ на дельтаплані по прямій довжиною не менше 50 м, (вітер до 8 м/с, висота старту до 200 м).

Умови виконання:

2.         Закінчити навчальну підготовку по дельтапланеризму та отримати оцінку не нижче ніж «добре».

3.         Мати допуск на виконання польотів в простих метеоумовах на стартах з перепадом висот до 100 м (вітер до 8 м\с , пориви до 2 м\с, «термічка» - слабка, видимість добра).

4.         Провести один льотний день на літовищі в якості керівника польотів або його замісника і провести самостійно розбір польотів по завершенню кожного польоту або всього льотного дня. Або бути два дні інструктором на летунській ділянці.

5.         Пояснення до т. П. п.:

-      виконати посадку проти вітру на ноги

-      Можливе виконання польоту за допомогою засобів механізованого старту (лебідка).

-      Відбуття одного дня керівником польотів або двох днів інструктором летунської ділянки здійснюється під контролем дійсного КП і всіх інструкторів летунських ділянок на летовищі.

-      Розказати про виконання вимушеної посадки, забезпечення безпеки людей на посадці. Вихід до найближчого населеного пункту і повідомлення про своє місце знаходження пошукову групу і керівника польотів.

-      За бажання пілота можлива заміна залікової вправи на вправу вищої складності за умови наявності допуску на виконання вправи та згоди перевіряючого інструктора.

Даний розділ ще не є заповнений інформацією!

Дельтапланеризм 3

Thumb                 3Дельтапланеризм 3

1. Виконати самостійний заліковий політ на  дельтаплані по прямій довжиною не менше 50 м, (вітер до 8 м/с, висота старту до 200 м).
 
Умови виконання: 
2. Закінчити навчальну підготовку по   дельтапланеризму та отримати оцінку не нижче ніж  «добре».

3.
Мати допуск на виконання польотів в простих метеоумовах на стартах з перепадом висот до 100 м (вітер до 8 м\с , пориви до 2 м\с, «термічка» - слабка, видимість добра).

4.
Провести один льотний день на літовищі в якості керівника польотів або його замісника і провести самостійно розбір польотів по завершенню кожного польоту або всього льотного дня. Або бути два дні інструктором на летунській ділянці.

5.
Пояснення до т. п. п.:

a)
виконати посадку проти вітру на ноги

б)
Можливе виконання польоту за допомогою засобів механізованого старту (лебідка).

в)
Відбуття одного дня керівником польотів або двох днів інструктором летунської ділянки здійснюється під контролем дійсного КП і всіх інструкторів летунських ділянок на летовищі.

г)
Розказати про виконання вимушеної посадки, забезпечення безпеки людей на посадці. Вихід до найближчого населеного пункту і повідомлення про своє місце знаходження пошукову групу і керівника польотів.

ґ)
За бажання пілота можлива заміна залікової вправи на вправу вищої складності за умови наявності допуску на виконання вправи та згоди перевіряючого інструктора.

Вмілість розробив ст.пл. Сашко Крисілич, ЧоК
Інструктор володіє вмілістю Дельтапланеризм 3, або відповідний сертифікат.

Парапланеризм - ІІІ проба

Thumb              3Парапланеризм 3 

1. Виконати самостійно політ на точність  приземлення при польоті через декілька поворотних  пунктів (круг діаметром 20 м, вітер до 6  м/с, висота  старту до 200 м.), на оцінку не менше ніж «добре».
 Умови виконання:

2.
Закінчити навчальну підготовку по парапланеризму з оцінкою не нижче ніж «добре».

3.
Мати допуск на виконання вільних польотів у простих метеоумовах на стартах з перепадом висот 100 і більше метрів (вітер до 2 м/с, «термічка» - слабка, видимість добра, умови на старті прості, польоти в групі до трьох ЛА).

4.
Провести один льотний день на літовищі в якості керівника польотів або його замісника і провести самостійно розбір польотів по завершенню кожного польоту або всього льотного дня. Або бути два дні інструктором на летунській ділянці.

Вмілість розробив ст.пл. Сашко Крисілич,ЧоК
Інструктор володіє вмілостями Парапланеризм 3, або має відповідний сертифікат.